11 januari 2012

Sälen Sälen Sälen

Jag åker alltså till Sälen igen. Skidlärarjobbet är för roligt för att vara utan. Vecka 4-11 ska jag jobba, något mindre än förra säsongen. Men så har jag ju hela tiden sagt att jag inte ville göra en till säsong. Dels för att en egentligen räcker gott o väl (det är intensiva veckor kan jag lova!) men dels också för att jag inte ville jämföra säsongerna. Jag tackade alltså först nej till att göra en ny säsong, men när de frågade om jag inte var sugen ändå nu för någon vecka sen kunde jag inte motstå. Först var det frågan om att jobba vecka 6-9, sportlovsveckorna. Men i dagsläget har de fyra veckorna dubbats o jag åker upp till bubblan tidigare, vilket inte gör mig någonting alls! Plugget i Örebro är slut, jag är godkänd på hela kursen o nu inväntar jag bara hösten. Vad passar då bättre än en vinterupplevelse till? Man tackar! Nu skriver jag alltså packningslista på tåget o inser vad mycket jag behöver ha med mig... Man har blivit klokare på en säsong, man vet vad man behöver o vad man inte behöver! Hur som helst, jag åker upp antingen torsdag, fredag eller lördag nästa vecka. I'm so happy I can be, som Gaga hade sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar