19 januari 2012

Andan i halsen

Morgonen har väl börjat i panik måste jag erkänna. Inte minst med att jag var hundra på att tåget skulle gå 7.59 från Hässleholm så gick det ju 7.53 vilket inte var roligt när jag kom på under vägen dit. Det fanns inget annan val än att gasa o vi hann, men det var precis. Biljetterna skulle jag dessutom skriva ut, spåret skulle jag leta upp o väskorna skulle jag helst få med mig. Tacka vet jag pappa! Men jag hann med o nu på tåget mellan Hässleholm o Mjölby satt jag i godan ro på tåget o kollade film med hörlurar. Jag kollade två gånger på biljetten o försäkrade mig alltså om att tåget skulle vara framme i Mjölby 10.12. Nåja, det är gott om tid tänkte jag o tänkte att jag ser färdigt på filmen. Så plingade det till i högtalarna på tåget o jag vet inte varför men jag tänkte, "ah, jag lyssnar för säkerhetsskull" o tur var väl det annars hade jag suttit på det tåget än. Mjölby nästa kunde jag nämligen höra konduktören säga i högtalarna. Helvete tänkte jag med dator, datorladdare, telefon, telefonladdare, fika, två väskor, en dataväska, dunjacka o mig själv. Slängde fram biljetten igen o ser att jag kollat fel tid. 10.12-tiden är tiden då mitt tåg skulle rulla från Mjölby, jag var framme!!!! I all hast slängde jag ner mina saker i en enda röra i väskan, o fick springa av tåget. MEN jag hann o till min stora förvåning vad gäller SJ så stod tåg två redan inne i Mjölby så på det sitter jag nu o ska göra till 14.00 (jo jag har dubbelkollat!). Nu ska jag se färdigt på filmen, som jag trots allt inte hann tidigare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar