8 december 2011

ANTAGEN...

Så var det där med antagningarna nu igen. Det kommer ju en vårtermin o antagningarna är idag färdigställda. Jag då är antagen till ett utbildningsprogram, 4 år, förskoleklasslärare mot grundskolans tidiga år årskus 1-3, 240 hp. Precis det jag ska läsa, men tanken är kanske inte i Göteborg i första hand... Detta var dock enda staden som tog in på våren så jag tänkte checka av o se om jag ens kom in. Lättnandens suck kom då jag är antagen, frågan är bara om man ska tacka ja eller nej? Göteborg? Ja, jo varför inte egentligen? Jag är också antagen till en mindre pedagogisk fristående kurs, läs- och skrivlärande i en pedagogisk miljö 1, heter den, 7,5 hp. Det är ju i denna cirkeln jag vill hålla till då när jag en dag om x antal år är färdigutbildad. Läs- och skrivsvårigheter, talsvårigheter... Specialpedagog/speciallärare. Det kommer att bli antingen eller, beror helt på hur det ser ut runt omkring mig med arbete och så vidare... Jag måste tänka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar