3 april 2012

3 APRIL

Jag har en sådan beslutsångest inför hösten. Plugga det vill jag, komma in vill jag ännu hellre men vilken stad ska jag bosätta mig i? Ena dagen är jag säker på en stad, nästa dag vill jag en annan. Precis samma velande som innan jag bestämde mig för vad jag verkligen vill läsa. Jag blir smått galen på mig själv här hemma. Städerna jag väljer på i första hand är Växjö, Kristianstad, Malmö och Kalmar. Linköping har jag redan placerat på min femte plats. Egentligen känner jag att det hade varit skönt att stanna i Kristianstad, flytta till mitt eget och känna till allt. Samtidigt hade det varit riktigt roligt med en helt ny stad, nya människor (det får jag förvisso i klassen i vilket fall men principen är annan) med mera. Men drar jag sen det ännu längre vilket jag gör hela tiden) så har jag farit och flängt så mycket nu sedan jag tog studenten så det hade varit skönt att bara få vara några år, i sitt eget. Som sagt, det snurrar i min skalle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar